SUPPORT INFORMATIE VOOR REMOTE DIAGNOSTICS SERVICE

Belangrijk! Update Android-apparaten

Om ervoor te zorgen dat de nieuwe app optimaal presteert, willen we dat u ervoor zorgt dat het Android-apparaat up-to-date is. Voer de volgende controles uit:

  • Controleer of Android-systeemupdates beschikbaar zijn, zo ja, installeer de systeemupdates.

Android 4.4.xx

We hebben gemerkt dat sommige werkplaatsen nog steeds Android-apparaten gebruiken die op Android 4.4.x draaien. Dit is een verouderd besturingssysteem en wordt helaas niet meer ondersteund door Google. De interne browser op deze apparaten kan niet meer worden bijgewerkt. Jifeline ondersteunt Android 4.4.x niet.

  • Controleer in de Google Play Store of er app-updates beschikbaar zijn. Zo ja, installeer dan alle app-updates: vooral Android WebView. Dit is een systeemcomponent aangedreven door Chrome waarmee Android-apps webinhoud kunnen weergeven. Dit onderdeel is vooraf op uw apparaat geïnstalleerd en moet up-to-date worden gehouden om ervoor te zorgen dat u over de nieuwste beveiligingsupdates en andere bugfixes beschikt.

In sommige gevallen is het nodig om de Chrome-app geforceerd te stoppen voordat de Webview-update kan worden uitgevoerd. Ga naar het instellingenmenu, apps en forceer een Chrome-stop.

Wat als het zoeken naar updates mislukt


Cache wissen
Als u apps wilt updaten maar dit niet lukt, gaat u het beste naar "Instellingen> Apps / Applicatiebeheer" en

tikt u op "Google Play":

  • Selecteer vervolgens het veld "Opslagruimte" en kies "Cache leegmaken" om tijdelijke bestanden te verwijderen.

  • Ga vervolgens terug naar de Google Play-app en start de app-updates opnieuw. In de meeste gevallen moeten ze nu zonder problemen worden geïmplementeerd.

 

Verwijder gegevens
Als dit niet lukt, kun je het rigoureuzer aanpakken door de app-gegevens te verwijderen:

  • Ga opnieuw naar "Instellingen> Apps> Google Play", maar kies deze keer voor "Gegevens verwijderen" in het menu Opslagruimte.

  • U kunt dan Google Play stoppen via de knop linksboven en de app opnieuw opstarten.

  • Je Google-account is nog steeds verbonden met je Android-apparaat, dus je hoeft dit niet nog een keer te doen.

Met deze instructies kunt u uw Android 4.4.xx voorlopig blijven gebruiken

  1. Sluit uw USB remote en tablet aan op de gebruikelijke wijze

  2. Zorg voor een internet verbinding op de tablet

  3. Volg deze link op een Laptop of PC met internet verbinding https://customers.obd.help/(uw remote nummer)

  4. Uw remote nummer kunt u opvragen bij Robert

Via deze website kunt u weer gewoon verder gaan zoals gebruikelijk

© 2021 Schaap Automotive

  • facebook-square