Aangeboden werd een DS3 met een 5FR motor die over het algeheel slecht loopt en een veel te hoge CO uitstoot heeft.
Motor heeft diversen zogenaamde tuning onderdelen als een aangepaste turbodruk regelklep, open luchtfilter en aangepaste slecht passende blauwe slangen.
Na het verhelpen van diversen lucht lekkages is te zien dat de laaddruk regeling en de werkelijke laaddruk enorm van elkaar afwijken.
Na demontage van de aangepaste laaddruk regelklep is te zien dat de veer de veer is verbogen en linker bus duidelijk sporen van klemmen vertoond, deze hebben we vervangen door een standaard uitvoering.
Bij verder onderzoek hebben we een in-cilinder druk meting uitgevoerd.
Hier is duidelijk te zien dat er een probleem is met de timing van de motor.
Hier is te zien dat er met deze motor meer aan de hand is, de ketting ligt niet meer op spanning en niet meer op tijd.
De ketting geleiders hebben ernstige schade opgelopen en de spanner van de ketting is ook defect.
Nadat we de distributie onderdelen hebben vervangen door nieuwe standaard onderdelen, de motor een onderhoud beurt hebben gegeven en op verzoek van de klant de motor software weer origineel hebben gemaakt om elke eventuele aanpassing daarin te verwijderen waren de storingen verholpen en loopt het motortje weer netjes.
Comments