top of page

Wat is de Secure Gateway

Een Secure Gateway is een digitaal slot dat ervoor zorgt dat een deel van het digitale CAN-netwerk in de auto niet meer alleen toegankelijk is via de OBD-poort. Meestal kan dit alleen worden ontgrendeld met de sleutel van de fabrikant; vaak kan dit alleen worden aangevuld met een origineel diagnose apparaat.


Hierdoor is het niet meer mogelijk om een ​​universeel diagnoseapparaat te ontwikkelen voor alle elektronische componenten in de auto; hierdoor kunt u bepaalde coderingen, zoals het kalibreren van een ADAS-camera of het coderen van een nieuwe LED-koplamp en zelfs het uitvoeren van een service reset, niet zelf uitvoeren.



Waarom gebruiken autofabrikanten Secure Gateways?


Autofabrikanten begonnen zich zorgen te maken over de veiligheid van het CAN-netwerk nadat hackers in 2015 aantoonden dat ze in dit netwerk konden inbreken en een auto volledig op afstand konden besturen. Als gevolg hiervan zijn verschillende fabrikanten begonnen met het ontwikkelen en implementeren van veilige gateways voor hun voertuigen, naast andere technologische ontwikkelingen.


Wordt het CAN-netwerk volledig vergrendeld?


Momenteel vergrendelen Renault, Iveco, Fiat, Chrysler, Jeep, Audi, VW, Skoda, Seat en Mercedes hun CAN-netwerk via een beveiligde gateway. De komende jaren zullen echter steeds meer fabrikanten hun voorbeeld volgen. Bovendien is het vanaf 2022 verplicht om elke nieuwe auto te voorzien van ADAS, waardoor het aantal camerakalibraties in de toekomst ook flink zal toenemen.


Hoe kan Schaap Automotive je helpen?


Schaap Automotive biedt u een alles-in-één oplossing voor codeerproblemen. We beschikken over uitgebreide diagnoseapparatuur, licenties en een groep ervaren specialisten die diversen klussen per dag uitvoeren.


Hierdoor hebben we alle problematische situaties al voorbij zien komen. Omdat hun diagnoseapparatuur bijna dagelijks wordt bijgewerkt, kan het team van Schaap Automotive zelfs aan de nieuwste autotypes werken.


Veel complexe sondes, zoals (voorruit)camera- en radarkalibraties voor Renault of de Volkswagen-groepsauto's, kunnen vrijwel altijd zonder problemen worden opgelost. Denk hierbij aan het monteren van nieuwe onderdelen zoals multimediacomponenten of koplampen, zoals Volkswagen of Mercedes.


Op dit moment worden er steeds meer elektrische voertuigen aan het programma toegevoegd. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan een oplossing voor voertuigen met DoIP (Diagnosis over Internet Protocol) – de J-Rex VCI (Vehicle Communication Interface) is al hardware-klaar voor DoIP.


Om toegang te krijgen tot de Schaap Automotive ondersteuning, koopt u de kabel eenmalig. Zodra u hem vervolgens via de OBD-poort met een auto verbindt en op een WIFI-netwerk aansluit, kunt u de internetbrowser op elke computer, smartphone of tablet gebruiken om de gewenste service te selecteren.


Zodra je de benodigde dienst in de browser hebt geselecteerd, gaat Schaap Automotive direct op afstand voor je aan de slag. Via een ingebouwde chatfunctie kun je overleggen met de specialist die je gaat helpen.



60 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page