top of page

Waterschade, niet altijd het einde


Aangeboden werd er een Peugeot 307 die op een morgen niet meer wilde aanslaan. Er was al geprobeerd om met foutcodes uit te lezen echter zonder resultaat.

Uit ons onderzoek werd duidelijk dat de communicatie die er met de auto was erg moeizaam en onstabiel verliep. Uit eindelijk konden wij met OEM diagnose equipment zien dat er in de BSI (de hoofd computer in de auto) iets mis was.

Tijdens het maken van verbinding met de BSI laat deze het volgende chassisnummer zien: ?????????????????? Dit is natuurlijk niet goed.

Omdat wij bij diagnose onderzoek ook graag de oorzaak willen achterhalen hebben wij de BSI gedemonteerd om deze te inspecteren, er word al snel duidelijk wat er mis was.

Hier is duidelijk te zien dat er sprake is van ernstige oxidatie als gevolg van waterschade.

Dit kan erg lastige storingen als gevolg hebben.

In veel gevallen kunnen wij dit alsnog herstellen


Door intensieve reiniging waren wij in staat om de oxidatie op de printplaat en stekker van deze BSI te verwijderen, dit kan natuurlijk niet altijd en vereist een intensief voor onderzoek.


Hierna konden wij de volgende programmeringen weer herstellen of opnieuw uitvoeren:

  • Chassisnummer

  • Sleutels

  • BSI configuratie

De motor kan weer worden gestart en alle systemen werken weer als vanouds.


73 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page