Imitatie vs OEM onderdeel, de lambdasonde
Gebruik de juiste onderdelen
“Mening is gebaseerd op eigen ervaring en metingen”
Wij kregen een Japanse auto aangeboden met een storing waar de collega al enige tijd mee aan het stoeien was. Diversen onderdelen waren reeds vervangen en lagen ook echt in de auto. Het foutcode lampje van de motor branden echter nog steeds.
Wij werden gevraagd dit te onderzoeken
Klacht:
Na elke koude start ging na enkele seconden het motor storingslampje branden. In het voortraject bleken er al reparaties te zijn uitgevoerd, ook de foutcodes in de motor ECU waren al vaker uitgelezen.
Het begon met:
P0032 HO2S Heater Control Circuit High (Bank 1 Sensor 1)
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Hiervoor had men de voorste (B1S1) en achterste (B1S2) lambdasonde vervangen en was er een gebruikte katalysator gemonteerd.
Echter met onvoldoende resultaat, het MIL lampje ging steeds weer branden.
Ons onderzoek:
Ook wij starten met het uitlezen van de fouten in de motor ECU