Een van de meest gestelde vragen aan onze diagnose specialisten is, ik heb het onderdeel vervangen maar het werkt nu nog niet of na het vervangen van het onderdeel is de storing nog niet verholpen.
Dit is een gevolg van een aantal ontwikkelingen in de autobranche,
Onderdelen zijn steeds beter beveiligd
De afstemming van onderdelen op de rest van de auto
Na montage moeten er programeer en coderingen worden uitgevoerd
Gebruik van speciaal gereedschap met OEM licenties vaak noodzakelijk
Hieronder een kleine greep uit een aantal onderdelen welke na montage extra aandacht nodig hebben.
Stuurkolomslot (ELV)
Dit onderdeel is maakt deel uit van de startbeveiliging en zal dus na montage met behulp van OEM diagnose gereedschap aan de auto moeten worden gekoppeld
Bij de merkengroep VAG zijn diversen onderdelen voorzien van een beveiliging met de naam Componenten Protectie welken alleen met geschikte originelle diagnose middelen kan worden gedeactiveerd. Waarna de betreffende onderdelen van de juiste software en coderingen moeten worden voorzien welke specifiek zijn voor het VIN nummer.
Ook motor onderdelen zoals;
Nokkenasverstellers
Lambdasonden
EGR kleppen
DPF sensoren
Moeten na het vervangen in de motor ECU worden geregistreerd en kenbaar worden gemaakt.
In onze werkplaats zijn wij gespecialiseerd in het uitvoeren van deze werkzaamheden welke wij met onze gespecialiseerde diagnose tools voor je kunnen uitvoeren.
Door gebruik te maken van onze Remote Diagnose Tool kunnen wij de noodzakelijke handelingen ook direct uitvoeren op de auto in je eigen werkplaats, dit bespaard veel tijd en transportkosten.
Comments